Website bouwers: trendy webdesign tips voor 2018

Heeft u een bedrijf, maar nog geen website? Of is uw webdesign van de website verouderd? Bekijkt u deze tekst en u krijgt precies te weten hoe u website klaar is voor aankomend 2018.

Klaar voor 2018

Al sinds er smartphones zijn zit er al internet op de mobiels. Het is dus niet onbekend dat uwwebsite ook te gebruiken moet zijn voor mobile gebruikers. De afgelopen jaren is het aantal mobile gebruikers flink gestegen, dat komt door de enorme toenamen van mobielverkeerwat zich op het internet oriënteert. Maar dit jaar is er een soort van keerpunt gekomen. Gezien hoe belangrijk de mobile gebruikers zijn is het slim om uw eerst te richten op de mobile website, dan eerst op de desktop versie. Op een mobile site past natuurlijk minder, omdat het scherm veel kleiner is dan die van een computer. Daar zit een voordeel aan vast. Als u minder op uw startpagina kan zetten, dan is de boodschap van uw site heel direct. Zo kan u er ook makkelijker achter komen wat uw doel is van uw bedrijf.

Fleur uw website niet te veel op en maak hem niet te druk. Mensen zullen dan gauw een onprofessioneel beeld van uw bedrijf krijgen. Houdt uw website strak en overzichtelijk. Des te minder special effects u gebruikt, des te sneller u site is. Dat is tegenwoordig erg belangrijk. Als mensen lang moeten wachten voor het laden, gaan ze al snel op zoek naar een andere site.

Maak op uw site gebruik van professioneel mooi uitziende foto’s die iets toevoegen aan uw site. Eén beeld zegt meer dat duizend woorden. Dus gaat u daar goed mee om. Huur bijvoorbeeld een goede fotograaf in.

Een video of animatie kan natuurlijk nog meer uitleggen. U heeft er mee gelijk de aandacht van uw bezoekers te pakken. Het kan kort en bondig uitleggen waar uw bedrijf voor staat en wat uw doel is.

Probeer uw site een thema te geven die past bij u bedrijf. Is uw doelgroep ongeveer rond de 40? Gebruik dan strak lettertype. En probeer het wat groter te maken. Veel van de mensen van uw doelgroep hebben waarschijnlijk al slechtere ogen. Let u er ook op welke taal u gebruikt. Probeer het goed begrijpelijk te maken. Maar houd het wel professioneel.

Durf te spelen met kleuren. Probeer u site zo goed mogelijk aan te passen aan uw bedrijf. Dat kan heel goed met kleuren. Houdt het zeker wel strak en overzichtelijk. Maar het kan prima samen. Soms vertellen kleuren al veel over uw site of uw bedoeling van het bedrijf. Groen staat bijvoorbeeld van schoon en natuur.

Het gebruik van video’s of animaties van u site traag maken. Gelukkig is er iets wat tussen een video en een foto zit, genaamd een cinemagraph. Ook wel een GIF genoemd. Dit is eigenlijk foto’s die heel snel achter elkaar worden afgespeeld. En ze beginnen steeds opnieuw. Het is dus de perfecte mogelijkheid om toch de aandacht te trekken van uw klanten en uw site tegelijkertijd snel te houden.

Leave a Comment